Nordic Rail

Att vakna upp så utmattad och trött som jag gjorde idag var ett riktigt jävla tag sen det hände sist. Dagen igår var fullbokad med körning och jobb. Och jobbet igår var 7 timmar rent slit. Det började med att jag kom vid fyra och blev inskickad till dit fördrinkarna skulle vara. (Det skulle vara någon fest för utställarna nämligen).

'Ställ upp de här 2 300 champagne-glas i trekanter i ordning av 16, 14, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1.' Sagt och gjort, och hade man inte problem med ryggen när man började, så har man det definitivt det nu. 'Bra, häll nu upp mousserande i de 2 300 glasen, det ska vara exakt lika mycket i alla, och SPILL INTE!' Sagt och gjort det med. Som tur var hade jag några som hjälpte mig, men det blev en hel del glas att ställa upp och fylla.

Efter fördrinkarna blev jag inskickad till hallen för att plocka i montrarna, tallrikar, glas och bestick. Jag hade så fruktansvärt ont i fötterna efter gårdagen så jag kunde knappt gå.
Jag satt nog ner i fem minuter under hela arbetspasset igår, då jag fick i mig den enda maten, en halv köttbullemacka. Hm, stressigt.

Så jag har kommit fram till att idag ska jag gå så lite som möjligt och ta det riktigt lugnt. Tur man inte ska jobba idag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

härligt! Det ska kännas att man har jobbat!;) gött att du har jobb också!:D

2009-10-08 @ 16:33:48
Postat av: Marlene

de vad jag som skrev innan.:P

2009-10-08 @ 16:34:38
URL: http://marleneaslund.blogspot.com
Postat av: Ellen

Då hade du det värre än jag! Jag som tyckte att jag fick stå upp mycket dom dagarna! x)

2009-10-08 @ 20:47:26
URL: http://cosecarine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0