'Stylingtips'

Jag hade tänkt att dela med mig av hur man får fint lockigt hår till kvällen när man ska ut och äta, som jag gjorde i lördags med min pojk. Försök följa det så mycket som möjligt.

1. Bada i klor.
2. Använd inte ditt vanliga shampoo och balsam, så att håret inte blir lent.
3. Blås inte håret när du är klar, utan låt det vara så blött som möjligt. (Rufsa inte håret i handduken, det sliter!)
4. Gå ut när det är svinkallt, minst -10.
5. Låt det blåsa. Mycket.
6. Vänta på bussen, åk buss, och gå hem från bussen utan att röra håret alltför mycket.
7. Låt håret verkligen se förjävligt ut när du kommer hem.
8. Blås håret väldigt, väldigt lite, endast där det fortfarande är som blötast. Det ska inte bli torrt.
9. Sov på håret. I ungefär två timmar.
10. Vakna, och voilá!

Nu var ju detta inte så seriöst, men tänk att när jag vaknade så var det fint! :O Chockad? Ja.
Haha!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Ska komma ihåg det tills nästa gång! :D Tack för tipset!

2010-01-21 @ 19:23:31
URL: http://cosecarine.blogg.se/
Postat av: Oskar

jo det blev ju bra tillslut, konstigt nog ;)

2010-01-22 @ 17:12:29
Postat av: Ellen

"killar-på-ryggen-fingrar", haha! just killar :) men tack du! skönt är det :D

2010-01-24 @ 21:03:32
URL: http://cosecarine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0