fondue night

Igår vaknade jag av att min värdmamma kom in och sa att skolan är stängd. Skönt att få lite sovmorgon men det betyder också båda barnen hela dagen. Dagen gick ändå relativt snabbt (dagarna börjar göra det här nu, är det redan torsdag!?), min värdmamma satt i bilen hem från jobbet i över tre timmar pga vädret. Det snöade, öste ner egentligen. Mycket tyngre snö än hemma i för sig, inte alls lika fint och inte alls lika mycket snö, men vad gör väl det? I vilket fall som helst betyder det att skolorna är stängda idag också, så samma idé denna dag.

Efter middagen var det chokladfonduedags. MUMS! Jag som är lite av en främling för fondue (eller hur man nu säger, jag är nyvaken!) Fy fasiken vad gott det var. Lite brasa och mysig film på det och jag däckade med Malo i knät.

Dagarna börjar gå ihop nu känns det som. I början hade jag precis koll på vad jag hade gjort den dagen, och dagen innan också. Men nu är det redan torsdag, vart tog veckan vägen!? Jag skriver ju också en liten dagbok som jag fick av Lena innan jag åkte, och har ibland svårt till och med skriva ner vad jag gjort samma dag. Har redan varit här nu över tre veckor! Shit.

Jordgubbar, marsmallows, kex, pretzels. Mums!


Mater. 'Valpen'
Jag och Malo framför brasan.

Kommentarer
Postat av: mamma

Gud vad det ser GOTT, MYSIGT, SLÖTT och AVSLAPPNAT ut!!!!!

2011-01-27 @ 18:28:33
Postat av: Lisa

Fan va avis jag blir på att du har två hundar i din familj! Vill också ha!!

2011-01-28 @ 22:48:26
Postat av: Ellen

Hundarna får väl vara lite stand-ins för Kissen kanske? :) Ser mysigt ut i alla fall!

2011-02-06 @ 13:14:19
URL: http://cosecarine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0