Are you ms or mrs?

Har idag jobbat på Engelska Skolan. Det var faktiskt riktigt kul, och ska göra det igen på torsdag. Äälskar all engelska! Amerikanska, kanadensiska, brittisk sån där posh engelska, annan sån där riktigt go från norr engelska och skottska. Känner man mig rätt så vet man att detta är en plats för mig.
Inte nog med det så pratar barnen engelska också. Oftast i alla fall.

Imorgon skulle jag egentligen jobbat också, men det behövdes inte fick jag veta idag. Det går rykten om rep, det står en del på spel nu. Eller egentligen inte, men det är ganska coolt ändå. Visserligen har det hänt mig innan. Menjag ska inte prata om det nu eftersom jag ändå inte ska säga vad det handlar om!

Idag har jag varit hemma i en vecka. Det är sjukt hur fort man kommer in i rutinerna igen. Bara första kvällen satt de amerikanska fasonerna i, nu är de helt borta. Många jag umgicks med där sa 'vad händer om du ångrar dig, saknar allt?'. Och visst, det finns saker jag saknar. Att folk alltid är taggade på att åka iväg, göra något. Att främlingar är så trevliga och öppna. Att prata engelska. Men detta känns fortfarande rätt, och det är så skönt. Att åka till replokalen i lördags kväll med en detour till Alcamo för en sallad satt så sjukt fint så ni anar inte. Att sjunga igen, i den micken, i den sketna lokalen, i den äckliga lukten. Spela lite slow blues, lite improvisation och skapande. Det är lycka.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tycker det verkar som du tog helt rätt beslut Sof! Man ska alltid följa sitt hjärta.. :) Nu har du iaf testat och du kommer få fler chanser att åka utomlands i ditt liv... :)

2011-03-27 @ 22:54:55
URL: http://eysunshine-mylife.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0