tomheten

OJ. Något sånt här har jag aldrig varit med om innan. Självklart, men ändå.
Har legat lite lågt med bloggen, och anledningen har varit att jag inte mår bra. Alls. Jag har känt mig obekväm i min värdfamilj länge nu, och efter att ha pratat med min LCC, visste jag att det är inte så här det ska vara. Nu för bara en liten stund sen åkte hon hem, efter att vi hade ett exit-möte. Alltså, att jag inte ska bo i den här familjen mer. Nu är det upp till mig att bestämma om jag ska göra rematch eller åka hem. Och vad mina tankar går fram och tillbaka. Förlorar ju inget på rematch egentligen, eller? Men vill jag egentligen bara hem? Varför ska jag då slösa energi på att hitta en ny familj, om jag vet att jag inte går in med riktigt öppna ögon?

Jag vet inte hur stämningen kommer vara här i huset nu. Jag jobbar imorgon som vanligt. Jag behöver egentligen en eller två dagar ifrån det här huset, för att rensa alla tankar. Verkligen komma bort från detta och försöka tänka klart, vad jag ska göra. Det är snabba beslut, imorgon eller övermorgon så ska det vara bestämt. Känns så obekvämt att bo i den familj man precis sa man inte vill stanna hos. Ska man ställa upp, eller ska man tänka på sig själv? BLÄ, vad jag tänker för mycket. Jag känner ju inte precis för att gå ner och titta på tv med värdfamiljen direkt. Känner inte ens för att prata med dom. Jag får se hur jag känner imorgon, och känns det riktigt fel, då kan jag inte stanna i den här familjen ens tills jag åker någon annanstans. Då måste jag härifrån, och det är snabbt. Kanske ska börja packa lite.

Jag som har en så rolig helg att berätta om! Det får bli imorgon. Nu blir det tv och godis.
Eller nej, det blir mat hos Janina. Behöver nog någon att prata med.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Va trist att det inte funkade i den första familjen, har varit med om det själv och de är inte kul att känna sig i vägen.. Tror du inte att anledningen till att du tvekar på att re-matcha är att du har tappat lusten på bilden du hade av au pairlivet pga din dåliga upplevelse i den första familjen (om du fattar vad jag menar..) Är det inte bättre att gå i rematch och se om du kan hitta en riktigt härlig familj och om du inte gör det så har du ändå försökt.. Tänker att du annars kanske kommer ångra dig efter några månader hemma och undra varför du inte prövade.. Lycka till!!

2011-03-01 @ 03:21:42
URL: http://www.conken.blogspot.com
Postat av: Hanna

När jag bestämde mig för att jag inte kunde vara kvar i min familj längre så tänkte jag att jag lika gärna kunde åka hem. Jag hade haft hemlängtan enda sen jag kom dit och jag tyckte inte att jobbet var roligt för fem öre. Då kände jag att Au pair-livet nog inte var något för mig och jag var rädd att jag inte skulle trivas i nästa familj heller. Men så tänkte jag att jag har sett fram emot det här året så himla länge så jag ville inte "ge upp" när jag väl är här. Så jag bytte familj. Jag är så himla lycklig nu. Jag kom till en toppen familj och jag har inte längtat hem en sekund sen jag kom hit. Jag är så glad att jag gav det en andra chans!



Jag hoppas att samma sak kan hända dig! Lycka till!

2011-03-01 @ 05:58:09
URL: http://hannausa.blogg.se/
Postat av: Anonym

skit i rematch och kom hem och repa sofie!!! :D

2011-03-01 @ 14:46:39
Postat av: Nathalie-Au pair Philadelphia

Hej tjejen!

Jag var i exakt samma situation som dig. När jag gick i rematch kände jag egentligen mer för attåka hem. Men ändå ville jag ge det en andra chans. Jag matchade med en ny familj sista dagen av min rematch period, i början mådde jag jättedåligt och ville fortfarande bara hem. Men bet ihop och jag har aldrig ångrat att jag stannade. Kan inte säga att jag har hamnat hos världens bästa familj nu heller, men jag vet att jag kommer vara så sjukt stolt över mig själv när detta året är över. Och tänk på alla upplevesler man missar om man åker hem. Det är alltid värt en adra chans, tycker absolut att du ska testa! Känns det inte bra efteråt ger du det bara en tid, och känns det fortfarande inte bra så kan man alltid åka hem. Den möjligheten kan ingen ta ifrån dig. Men jag tror inte du kommer ångra dig om du testar på nytt. :) Lycka till! Hör av dig om du vill snacka!

2011-03-06 @ 18:28:07
URL: http://myaupairdary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0