helg

Okej, jag vet att jag uppdaterar dåligt, men jag har helt enkelt inte haft tid. Eller prioriterat tiden till detta kanske. Så, det är måndagmorgon och jag har sovmorgon idag. Skönt! Barnen har ingen skola imorgon, så Janina och jag funderar på att åka och bowla tillsammans så vi kommer iväg lite från huset. Vi får se hur det blir med det.

I lördags blev det en tripp in till Frederick, MD, för att träffa Moa! (http://wheniamoverthere.blogg.se/) Har inte setts sen skolan i New York, så detta var efterlängtat. Vi bestämde oss för att träffas på Amber Meadows Shopping Center, vilket låter som något slags köpcenter, right? Nja, det fanns väl någon mataffär och nagelsalong typ. Lätt att hitta dit var det inte heller. GPSen i bilen hittade inte heller så jag fick virra runt och fråga folk för att hitta rätt. När Moa kom åkte vi till ett annat ställe som GPSen faktiskt hittade, men fanns ju inget där heller. Vi stannade därför på McDonalds och åt, inte lika gott som hemma! (Men vad är godare än hemma här egentligen?)
Så, efter fyra timmar på Starbucks som vi åkte till efter lunchen, bar det hemmåt igen, som jag faktiskt hittade. Tacka fan för GPSen ibland. Hatkärlek, jag vet.

Moa på Starbucks!


Igår så följde jag med mina värdföräldrar och pojken för att äta frukost ute, som sedan blev lunch istället på något mexikanskt ställe. Gott! Efter lite handling träffade jag Janina och vi åkte till Dulles Town Center.
ÄNTLIGEN! Detta är stället jag har letat efter! Ett riktigt köpcenter för en gångs skull. Hittade flera affärer jag gillar och till och med HM! Det har jag väntat på. Hittade en tröja där, och för att inte behöva stressa åkte vi in till Sterling och Sweet Water för att äta. Trevligt sällskap, god mat och trevlig servitör och det var fulländat. Efter maten åkte vi och såg The Dilemma med Vince Vaughn och Kevin James. Bra film, dock inte så komisk som jag trodde den skulle vara.

Här kommer lite fler bilder som jag hittade på min mobil, från New York.

Times Square

Top of the Rock.

MUMS! Heartland Brewery. Tur att jag hade Stephanie med mig som älskar
kött lika mycket som jag!

Skön kille på Times Square..



Kommentarer
Postat av: mamma

Så kul att se lite bilder!!!

2011-01-24 @ 16:08:23
Postat av: Ellen

Jag håller med mor din! :)

2011-01-27 @ 14:46:41
URL: http://cosecarine.blogg.se/
Postat av: Oskar

Den bilden där hunden ligger i ditt knä, är bedårande :) Saknar dig <3

2011-01-28 @ 17:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0